Slimmerick van Hulshout – april 2016 – Waterbekken

Op 14 april 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Openbare werken, Slimmerick van Hulshout, Verkeersveiligheid, Welzijn

Aan ‘De Schrans’ in Houtvenne ligt een waterbekken

Onbeveiligd, geen omheining te ontdekken

De buurt, gezinnen met jonge kinderen

Wil het gevaar volledig doen minderen

“Sluit gewoon de toegang af met poort of hekken!”

Ingezonden door D.M. een bezorgde ouder.

Juryverslag:

Zoals het spreekwoord zegt: ‘Driemaal is scheepsrecht!’ Na de ‘wadi-waterplas’ in het ‘Hulshoutveld’ en de ‘insijpelingsplas’ aan de kinderopvang in Westmeerbeek, is dit dus de derde gevaarlijke ‘waterplas’ op rij. Goed dat er telkens burgers zijn die deze problemen aankaarten! Bedankt voor de inzending.

Lamoraal van Hulset

Bewoners moeten hun kinderen veilig kunnen laten buiten spelen!

In ‘de Schrans’, een doodlopende straat in Houtvenne, staan een 30-tal nieuwe huizen waar veel jonge gezinnen met kinderen wonen. Op het einde van die straat, dicht bij een pleintje waar de kinderen nog veilig op straat zouden kunnen spelen, ligt een waterbekken dat niet omheind of afgesloten is. Het waterbekken is een 20 meter lang en een 6 meter breed.  De diepte is moeilijk op zicht te schatten, alleszins onveilig voor kinderen.

Er is een toegangsweg naar het bekken. Deze weg ligt tussen 2 private gronden die omheind zijn. Als er een poort of een afsluiting zou geplaatst worden tussen deze twee omheiningen, zou de toegang tot het bekken voldoende afgesloten zijn voor (jonge) kinderen.

Onze raadsleden Myriam Deckers en Dorien Van Opstal namen dit probleem ter harte. Onze fractie stelde het voor aan de gemeenteraad. De ‘oranjegroene’ raadsleden gingen hier echter niet op in! Meer nog, schepen Verhaegen kwam weer af met: “Dan kunnen we ook alle beken omheinen.” On-be-grij-pe-lijk!