Slimmerick van Hulshout – juli 2016 – Deurbel voor rolstoelgebruiker

Op 24 juli 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Slimmerick van Hulshout

Slimmerick van Hulshout – juli 2016 – Deurbel voor rolstoelgebruiker

Het gemeentehuis van Hulshout heeft een deurbel, jawel,

Voor ons rolstoelgebruikers, speciaal verlaagd, dankjewel!

Maar om het gebouw ‘écht’ toegankelijk te maken

Zijn er toch nog enkele belangrijke zaken

Want … Drempels en kasseien naar die bel, dà’s pas de hel!

(Ingezonden door M.W. een boze rolstoelgebruiker)

Juryverslag:

Mooie limerick over een serieus probleem. Rijm en ritmiek zijn in orde. Schitterend opgebouwd verhaal met een scherpe plot. Proficiat en bedankt voor deze inzending!

Lamoraal van Hulset

Ironisch of cynisch?

Aan het gemeentehuis is een deurbel op lage hoogte aangebracht. Speciaal voor mensen in een rolstoel. De deur is immers moeilijk te openen. Bellen en u wordt binnengelaten! Mooi initiatief… Helaas moet u eerst –hoe dan ook– die hobbelige kasseien en die hoge  borduren overwinnen vooraleer u –hoe dan ook– aan die ‘verdomde’ deurbel geraakt!

Een schuifdeur met een sensor zou hier een oplossing bieden. Ja, dan blijven nog wel die hobbelige kasseien en die hoge borduren… Maar dat is toch ook te verhelpen. Toch? Leg gewoon een vlakke strook aan van de parking naar het gemeentehuis.

Maar… het gemeentebestuur blijft dit alles uitstellen! Waarom? Dan weer omdat het gemeentehuis ‘zou’ verkast worden naar de Vaart, dan weer omdat het gemeenteplein ‘zou’ heraangelegd worden, dan weer omdat het te duur ‘zou’ zijn… En dus gebeurt er niets!

Wat vindt u, ironisch of cynisch?