Stef Mattheus

Gemeenteraadslid

Ik ben Stef en ben actief in het verenigingsleven in Westmeerbeek, onder andere als oud-leider van de Chiro en als medewerker aan de jaarlijkse dorpskwis.

Ik ben onderwijzer van beroep en hou me fit met voetbal. Van kindsbeen werd ik mee ondergedompeld in familiale politieke debatten. Toen werden mijn eerste bouwstenen gelegd. Toen ik Gust Van den Bruel op mijn levensweg tegenkwam was de stap opeens niet zo groot meer.

De N-VA-afdeling in Hulshout moest terug worden uitgebouwd en daar wilde ik graag deel van uitmaken.

Nu zijn we ondertussen begonnen aan onze 6 jaar lange oppositie-rol in de gemeenteraad. Het voelt toch nog steeds vreemd aan, na het bedrog van 17 oktober 2012.

Vanuit die oppositie-rol streven we naar een  no-nonsensebeleid in Hulshout. Geen woorden maar daden en dat op transparante, duidelijke manier met maximale communicatie met de burger. Die manier van besturen is voor de huidige meerderheid echter zeer vreemd en dat zorgt voor pittige discussies op de gemeenteraad. Deze CD&V-meerderheid bestaat al sinds 1977 en gaat er op achteruit. Vastgeklampt zoals klimop aan de postjes en ondertussen wordt de hele structuur poreus. Ik vergelijk het graag met de kerkruïne in Westmeerbeek. Triest en in verval...

Daarnaast werken we hard, zeer hard. We volgen vormingen, werken voorstellen uit en schaven onze dossierkennis bij. Dit alles om onze kiezers zo goed mogelijk te vertegenwoordigen én om in 2018 de meerderheid te halen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is ons doel!