Gevaarlijk kruispunt

Op 30 september 2013, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Verkeersveiligheid

Slimmerick van Hulshout – september 2013 –Gevaarlijk kruispunt

Vaartstraat–Grote Baan: Zeer gevaarlijk kruispunt!

Waar men aan de fietser vaak geen voorrang gunt

Op de vraag van N-VA

Streef de veiligheid na

Werd eindelijk ingegaan, het heeft dan toch gekund

Ingezonden door L.V.D.V. een tevreden N-VA-gemeenteraadslid dat zich bekommert om de verkeersveiligheid in Hulshout.

Ons N-VA-gemeenteraadslid heeftreden om tevreden te zijn . Hij heeft dikwijls genoeg dit probleem aangekaart bij het schepencollege.U ziet, de aanhouder wint.

Onze N-VA-fractie vraagt al een hele tijd om de gevaarlijkeverkeerssituaties  aan te pakken en dit kruispunt is er zeker één van. De automobilisten die uit de Vaartstraat komen, houden vaak geen rekening met de fietsers op de Grote Baan. Deze fietsers kunnen van beide kanten komen en de automobilisten merken ze vaak niet op. Er zijn dan ook al enkele ernstige ongevallen gebeurd.

Ons raadslid Luc Van den Vonder heeft het schepencollege al dikwijls informeel hierover gesproken. Omdat het volgens ons te lang duurde voor er iets ondernomen werd, hebben we het vorige gemeenteraad op de agenda gezet.Het schepencollege heeft uiteindelijk dan toch naar onze goede raad geluisterd en heeft beslist om verschillende kruispunten veiliger in te richten.

Aan het kruispunt van de Vaartstraat met de Grote Baan werden onze voorstellen deels uitgevoerd. Het fietspad is rood geschilderd en de verkeersborden worden aangepast. De N-VA vroeg ook om hier slimme knipperlichtente plaatsen die aankomend verkeer detecteren. Deze komen er echter niet. Maar wees gerust, daar zullen wij dan volgende legislatuur voor zorgen.