Voorstelling: lijstrekker 2024

Op 13 oktober 2023

Hulshout - Gemeenteraadsverkiezingen oktober 2024

De Hulshoutse N-VA-afdeling is volop bezig met de voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Het programma wordt uitgeschreven en het team wordt versterkt. In het traject naar dat belangrijke verkiezingsjaar is nu ook de lijsttrekker aangeduid.

Lijsttrekker N-VA Hulshout: Dries Van Hoof

Dries Van Hoof zal de N-VA-lijst aanvoeren. Dries is reeds meer dan een jaar actief in de Hulshoutse N-VA-afdeling. Hij is een van de deskundigen binnen de partij in de dossiers rond de windturbines in het industriepark en in het megaproject site Ter Nethe. Begin dit jaar werd Dries ook vertrouwenspersoon van Gust Van den Bruel in de gemeenteraad en in de raad voor maatschappelijk welzijn.

DRIES VAN HOOF

Dries is 42 jaar. Hij is de partner van Ann en de trotse papa van Lize en Ella. Zijn levensmotto: waar een wil is, is een weg.

Al van in zijn jonge jaren was Dries zeer actief. Hij vond zijn uitlaatklep bij de Chiro – waar hij ooit nog groepsleider was – en in de sportverenigingen AC Hulshout, FC Hulshout en ROBA Betekom. Daar werd hij getraind in wilskracht, doorzettingsvermogen en geduld.

Zijn opleiding tot master in de bouwkunde illustreert zijn passie voor bouw, milieu en techniek. Die studierichting was het logische gevolg van de uren die hij met zijn vader in het werkhuis en met zijn grootvader op het veld doorbracht. Daar leerde hij dat je het mooiste resultaat bereikt als handen en hoofden van velen elkaar vinden.

Hij nam zijn professionele start in de bouwsector. Daar werd de basis gelegd voor zijn droomproject: Domein Den Asberg in Zoerle-Parwijs. Daar draagt

hij de familiale waarden hoog in het vaandel. Waarden die hij ook wil overbrengen in Hulshout. “Het is mijn ambitie om samen met de sterke N-VA-ploeg van ons mooie Hulshout een voorbeeldgemeente te maken inzake inclusief samenleven. Hulshout moet een dorp zijn waarin je graag woont, ongeacht je afkomst, huidskleur, beperking of mening. Een dorp waar je waardig oud kan worden. Cruciaal daarbij zijn aandacht en respect voor alle inwoners en een duidelijke toekomstvisie voor ons dorp in deze snel veranderende tijden.”