Beroep ingediend tegen de afgeleverde vergunning mbt het project windturbines in het industriepark van Hulshout - Heultje

Op 7 april 2023

De voorbije week hebben verschillende inwoners een aangetekend schrijven ontvangen van de Raad voor Vergunningsbetwistingen inzake het project van Luminus voor het plaatsen van 4 windturbines in het industriepark Hulshout – Heultje.

De bedoeling van dit schrijven is om iedereen, die ooit een bezwaarschrift indiende tegen het project, te informeren dat er een beroep werd ingediend tegen afgeleverde vergunning van de Vlaamse Regering van 12 januari 2023. Het geeft deze personen bovendien de mogelijkheid om tussen te komen in de procedure en een standpunt in te nemen. Als je dit wenst kan dat mits de betaling van een rolrecht van 100 euro per tussenkomende partij.

Zoals jullie weten zijn we als lokale afdeling tegen dit project en dus ook tegen de afgeleverde vergunning. Niet omwille van de windturbines zelf, maar omwille van de locatie. Enkele van onze bestuursleden hebben, samen met een aantal andere partijen, de handen in elkaar geslagen om in beroep te gaan. We hebben hiervoor een deskundige advocaat aangesteld. Niet alleen om een gezamenlijk standpunt in te nemen, maar ook om de kosten van dit beroep te delen. Zo’n beroep kost immers heel veel geld.

Er werd daarom een crowdfunding rekening geopend waar gelijkgestemde zielen vrijwillig een bedrag kunnen storten. Het nummer van de rekening is BE07 1030 8369 1466. Op die manier kan je ondersteuning bieden aan ons beroep en hoef je zelf geen juridische stappen te ondernemen in de procedure.

Aarzel niet om met ons contact op te nemen voor verdere vragen.