Slimmerick van Hulshout – december 2018 – Op de valreep…

Op 1 december 2018

Op initiatief van onze N-VA fractie

Kwam de gemeenteraad een laatste keer in actie

En nam ‘eensgezind’ enkele besluiten

Zodat men op de valreep kan besluiten

Samenwerken kan en ‘t is een ware attractie!

(Lamoraal van Hulset)

Op de valreep…

Op initiatief van de N-VA nam de gemeenteraad nog enkele beslissingen tijdens de zitting van 26 november.

Defibrillator

Voor de Kempische gemeentes wordt volgend jaar een nieuwe groepsaankoop van automatische externe defibrillators of AED-toestellen georganiseerd. Dat een AED levens redt, is voor iedereen wel duidelijk. Het gemeentebestuur zal dan hopelijk in elke deelgemeente een of meerdere toestellen plaatsen. Bovendien krijgen de verschillende Hulshoutse verenigingen het aanbod een eigen toestel aan te schaffen.

Digitale infoborden

Heldere communicatie tussen gemeentebestuur en burger is van het allergrootste belang. Via digitale infoborden op een strategische plaats in elke deelgemeente zal iedereen op de hoogte gehouden worden van gewijzigde verkeerssituaties, wegenwerken, enzovoort. Ook evenementen en culturele activiteiten van verenigingen kunnen via de infoborden aangekondigd worden.

Natuurlijke verharding Netedijk

Het gemeentebestuur zal de nodige initiatieven nemen om één kant van de Netedijk natuurlijk te verharden. Als landelijke gemeente is Hulshout begunstigd met prachtig natuurgebied en groene zones. Onze gemeente heeft ook verscheidene culturele en toeristische troeven. Die kunnen we promoten door fiets- en wandelroutes uit te stippelen. Zowel fietsers als wandelaars zijn gebaat bij een natuurlijke verharding van één kant van de Netedijk. Ruiters kunnen dan gebruikmaken van de onverharde zijde.

Dialoog

Volgend jaar staat de heraanleg van de Heibaan gepland. De bewoners van de Heibaan en zijstraten gaan echter niet akkoord met de toekomstige verkeerssituatie. Het gemeentebestuur belooft een overlegmoment met de bewoners te organiseren. Hopelijk komt men zo tot een gedragen eindbeslissing.