Slimmerick van Hulshout – januari 2017 – Met vernieuwde kracht!

Op 10 januari 2017, over deze onderwerpen: Slimmerick van Hulshout

Slimmerick van Hulshout – januari 2017 – Met vernieuwde kracht!

N-VA Hulshout heeft nieuwe kracht

In verschillende raden gebracht

In milieuraad en AGB

Gemeente en OCMW

Even voorstellen? Een goed gedacht!

(Lamoraal Van Hulset)

Met vernieuwde kracht!

Ons raadslid Jean-Paul Thys heeft onslag genomen uit de gemeenteraad. Hij kan zijn politiek mandaat niet langer combineren met zijn drukke werkzaamheden (frituur en krantenwinkel). Bovendien nemen de hobby’s van de kinderen momenteel veel van zijn vrije tijd in beslag. We bedanken Jean-Paul – en zijn familie – voor de inzet en de prettige samenwerking. Jean-Paul blijft natuurlijk een belangrijk aanspreekpunt in Hulshout. U kan dus nog steeds bij hem terecht als u ons wil bereiken. Uw vraag of opmerking vindt zijn weg wel tot bij de N-VA.

Koen Van Hoogten stapt van de OCMW-raad over naar de gemeenteraad. Koen is afkomstig van Bruggeneinde. Hij is samen met Annelies Van Hoof en ze hebben twee kinderen,  Klaas en Anna. Koen is oud-chiroleider én hij voetbalde  in de  jeugdreeksen bij SV Hulshout. Beroepsmatig is Koen technisch leraar te Lier. Hij is duidelijk sociaal geëngageerd. Verder is Koen actief in het sportieve en socioculturele verenigingsleven van Hulshout. Een waardige opvolger voor Jean-Paul!

Danny Mattheus volgt Koen op in de OCMW-raad en in het vast bureau. Dat laatste is zowat het schepencollege van het OCMW. Danny en zijn vrouw Diane Aerts zijn de ‘prille’ grootouders van Lou en Sus. Danny is financieel en administratief manager van beroep. Hij is zeer sociaal  en actief in het Westmeerbeekse verenigingsleven. Zijn levenservaring en vakkennis zullen zeker ten goede komen van het OCMW!

Omdat jonge mensen soms al eens ‘durven’ te verhuizen uit onze gemeente, dienden we ook in enkele andere raden voor waardige opvolging te zorgen. Dat deden we dan ook.

Werner Bruynseels neemt de taak van onafhankelijk deskundige over van Joost Heylen in het AGB Sport. Het AGB – autonoom gemeentebedrijf – beheert de gemeentelijke sportinfrastructuur). Werner is gehuwd met Mireille Scheers en ze hebben twee studerende dochters Amber en Jente.  Werner is werkzaam als technisch ingenieur in de telecomsector. Hij is zeer sportief en met de ‘Sjotbikers’ combineert Werner zijn drie grote hobbys: voetbal (17 jaar 1ste ploeg SV Hulshout), mountenbike en plezier maken met vrienden. De geschikte man voor het AGB Sport!

Kurt Albert , ons gemeenteraadslid uit Westmeerbeek, neemt in de milieuraad het zitje over van Ward Storms. Kurt is gehuwd met Oele De Smedt en ze hebben drie zeer muzikale  zonen: Giel, Tuur en Nand. Kurt is zelf ook een begenadigd gitarist, is oud-chiroleider en voetbalt bij de veteranen van FC Houtvenne. Hij is  dus  muzikaal, sociaal en sportief. Dat komt allemaal van pas in zijn beroep: leraar kleuteronderwijs. Uiteraard is Kurt zeer begaan met ons milieu en onze leefomgeving. De  juiste man op de juiste plaats!

We wensen Koen, Danny, Werner en Kurt veel succes bij hun nieuwe taak én we bedanken Jean-Paul, Joost en Ward voor hun inzet gedurende de afgelopen 4 jaren!