Stal

Op 3 maart 2014, over deze onderwerpen: Slimmerick van Hulshout, Parken, Patrimoniumbeheer

Slimmerick van Hulshout – maart 2014 –stal

De stal aan de pastorij, da’s geweten

Is helemaal beklad met schunnigheden

Commentaar:

De stal aan de pastorij werd 10 jaar geleden gebouwd door de Hulshoutse KWB. Ze doet dienst als jaarlijkse kerststal en vooral als ontmoetingsplaats. Jong en oud maakt er gebruik van.  Maar de laatste tijd staan er schunnigheden op de muren en ligt er geregeld afval en gebroken glas. Daarom hebben wij vorig jaar begin december aan het schepencollege gevraagd om de stal op te kuisen. Maar volgens oranjegroen was dat nutteloos want de stal zou direct opnieuw beklad worden. We vroegen ook dat de politie meer toezicht zou houden of dat ze de betrokkenen eens zou aanspreken. Dat was volgens de burgemeester, de verantwoordelijke van de politie, niet nodig. Er waren immers op het gemeentehuis geen klachten binnengekomen.

Omdat er nog altijd niets gebeurde, vroeg onze fractie eind januari nogmaals om de stal te zuiveren. Volgens ons moeten zeker en vast de aangebrachte gsm-nummers onmiddellijk verwijderd worden.  Denk maar aan privacy en pesterijen. Het schepencollege, met haar zo zelf geroemde ‘gezonde boerenverstand(?)’,  ziet het probleem nog steeds niet en weigert ook maar iets te doen.

Maar kijk, een-vastberaden-vader en een-vakman-van formaat hadden een-valabele in-val. Zij deden een-vanzelfsprekende aan-val op de stal en maakten-vakkundig de nummers alvast onleesbaar. Namens de n-va … Bedankt!

Jong en oud zegt: “Doe daar iets aan!”

Maar neen, het bestuur laat begaan

Awel, daarom dat wij het  zelf maar deden