Jef van Hoof

Vertrouwenspersoon Gust Van Den Bruel

Jef groeide op in een groot diamantslijpersgezin. Als zoon van Ré (van Plien Doms) en Jeanne (van Jefkes) De Cleyn stamt hij uit 2 oude Hulshoutse families. Hij is getrouwd met Myriam De Wit uit Baal. Ze hebben 4 kinderen Annelies, Willem, Dries en Katrien en ze zijn oma en opa van 7 kleinkinderen Klaas, Anna, Lize, Vik, Nien, Len en Ella.

In zijn jeugdjaren was Jef chiroleider en lid van jeugdclub Alfa. Momenteel is hij nog steeds lid van de KWB. Jef is sportief. Om zijn conditie wat op peil te houden, springt hij geregeld op de fiets en jaarlijks gaat hij in de winter een keertje skiën. Jef is handig en klust graag, Met 4 kinderen komt dat zeker goed van pas. Ook aan de bouw van de chirohemen heeft hij zijn steentje bijgedragen en was zijn technisch inzicht en zijn vakbekwaamheid van groot belang.

Zijn handigheid verklaart ook zijn vroegere studiekeuze. In het Damiaaninstituut te Aarschot studeerde hij voor onderhoudsmecanicien. 30 jaar heeft hij die job uitgeoefend, eerst in Koekjesfabriek Deneve en daarna in Duracel. Omdat Jef zijn ervaring en vakkennis wilde overbrengen op jongeren, volgde hij een GPB-opleiding tot leraar. Hij was 12 jaar vakleerkracht lassen in de beroepsafdeling aan het Damiaaninstituut. Daar startte hij mee het proefproject modulair onderwijs op. Sinds 2011 is Jef met pensioen.

Jef is sociaal bewogen en zeer gedreven. De gemeentepolitiek heeft hem altijd geïnteresseerd. Na het overlijden van Mark Meurrens in 2013 werd Jef, samen met Walter Van de Moer, de nieuwe vertrouwenspersoon in de gemeenteraad van Gust Van den Bruel. In hun jeugd woonden Jef en Gust in elkaars buurt. Bij de chiro was Jef de kerelsleider van Gust en sindsdien zijn ze vrienden. Jef wordt, in navolging van Mark, zijn begeleider, klankbord, waarnemer en een aanspreekpunt voor de Hulshoutenaar.