Slimmerick van Hulshout – maart 2017 – Fietsostrade F106

Op 13 maart 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Slimmerick van Hulshout

Slimmerick van Hulshout – maart 2017 – Fietsostrade F106

Onze Kempen-Hagelandroute krijgt een nieuwe naam

‘Fietsostrade F106’, Zo klinkt het voortaan

Maar pijnpunten in velerlei soorten…

Blijven kruispunten en afrempoorten

Dus… Nog een lange ‘weg’ te gaan naar een ‘strada’ met ‘faam’!

(Lamoraal van Hulset)

Kempen-Hagelandroute wordt fietsostrade F106

Dat de Kempen-Hagelandroute moet opgefrist worden, is voor iedereen wel duidelijk. De N-VA bracht al eerder de verschillende mankementen van het fietspad op de gemeenteraad. Denk maar aan het ontbreken van eenvormigheid op het ganse traject, de gevaarlijke kruispunten en de verkeerspoortjes die moeilijk te nemen zijn met tandem, fiets met fietstassen, enz… én die voor problemen zorgen bij het oversteken van groepen fietsers. Reeds twee jaar geleden beloofde de schepen van mobiliteit ons deze problemen aan te pakken. En ja, samen met de diensten van alle betrokken gemeenten en de provincie wordt nu een actieplan uitgewerkt. We zijn blij dat er eindelijk schot in de zaak komt maar voor ons mag het toch wat sneller.

Met een mooie fietslente in het vooruitzicht kunnen er al enkele zaken aangepakt worden. Zo werden in Herselt de afrempoortjes ondertussen ‘wel’ aangepast. Waarom kan dat dan niet in Hulshout? Maar laten wij positief afsluiten: er is toch al een nieuwe naam: ‘Fietsostrade F106’… Nu nog de rest!

Gust Van den Bruel